Виконуюча обов’язки міністра здравоохранения Уляна Супрун порадила українцям не ігнорувати факти заподіяння шкоди здоров’ю під час лікування. На своїй сторінці у Facebook вона розповіла, що варто зробити, якщо виникла ситуація, коли вашому здоров’ю чи здоров’ю близьким нанесли шкоди, інформує sutura.org.ua

За словами чиновниці, в Україні вже сьогодні є інструменти, які кожен українець може використовувати з метою захисту своїх прав у системі охорони здоров’я. Завдяки ним можна більш ефективно відстежувати такі випадки та вживати заходів, щоб ніхто не міг уникнути відповідальності за свої дії.

Супрун нагадала, що кожен пацієнт має право оскаржити неправомірне рішення та отримати компенсацію, якщо його здоров’ю нанесено вред. За її словами, відповідачем у таких випадках завжди є роботодавець, заклад охорони здоров’я або лікар-ФОП.

Завдяки фіксації скарг, можна буде довести, що у конкретній лікарні дійсно були випадки порушення прав пацієнтів. У разі, якщо інцидент не був офіційно зареєстрований, довести правду стає практично неможливо.

Чиновниця нагадала, якщо вам виповнилося 18 років, захищати свої права можна особисто, через представника чи колективно, а неповнолітні чи недієздатні особи повинні це робити через законних представників.

Оптимальним варіантом буде, якщо потерпілий пацієнт направити в установу зареєстроване листове звернення, оскільки в такому випадку вам зобов’язані надати відповідь. Якщо Ви приносите особисто заяву, попросіть зареєструвати її, а якщо відправляєте поштою, рекомендованим листом або з повідомленням про вручення, то треба вказувати електронну адресу, на яку має прийти відповідь – це вимога Закону України “Про звернення громадян”.

Звертатися із скаргою слід до головного лікаря. Він повинен зареєструвати заяву (у такому разі вам зобов’язані надати відповідь). Якщо не вдалося вирішити ситуацію, зверніться до департаменту/управління охорони здоров’я вашого міста або області з листовою заявою/жалобою та попросіть вхідний номер, це допоможе дізнатися про хід розгляду вашого питання.

Якщо все-таки не вдалося вирішити ситуацію, то слід звернутися на гарячу лінію місцевих органів виконавчої влади або на гарячу лінію уряду за телефоном 1545 року. Але можна звертатися протягом місяця після того, як вас ознайомили із рішенням. Інакше ваш запит може бути відхилено. До 15 днів розглядають звернення, які не потребують додаткового вивчення, до 30 днів – потребують додаткового вивчення, до 45 днів – звернення, вивчити обставини яких неможливо у 30-денний термін.