Кожен хворіє або просто потребує лікарської допомоги хоче отримати максимально корисну консультацію без лишніх витрат часу та сил. Очікування не завжди збуваються. Буває так. «Я стільки просидів у черзі, а він навіть не вислухав мене і відбувся папірцем і рецептом, не розповівши про мій діагноз і що далі буде зі мною, поганий фахівець, поганий лікар. Ну і що, що 10 хвилин на прийом! А я хочу, щоб мені всі докладно розповіли та пояснили!». Такі думки та слова з одного боку, інформує sutura.org.ua

Як отримати максимальну користь від відвідування лікаря

Що у лікаря у голові? – «Ну ось, знову до пуття описати не може, починає довго розповідати історії про свою бабусю, тещу, племінницю, поїздку до Криму, пігулки пити не хоче, докладно все йому розповівши, він ще вимагає пояснення! Часу вже немає, у коридорі роздратована черга!».

У кабінеті розжарений повітря і передконфліктна атмосфера. Обидва розлучаються зовсім недружньо. Ефективність прийому низька.

Я буваю з обох боків, і лікарем, і пацієнтом. Помічаю ці гострі моменти і мені буває сумно. Тому хочу дати пораду, як отримати максимальну користь від відвідування лікаря.

Шаг перший

Ще вдома. Проаналізуйте. Чому ви вирішили піти на прийом до лікаря? Що сталося? Назвіть цю проблему вголос і коротко, без багатослів’я. У вас є суглоб, поболює ночами в підребер’ї, мучити сухий затягнутий кашель? Ознайомтесь у мережі на цю тему. Обов’язково. Зараз година «медицини партисипативності», залучення пацієнта до процесу лікування, година інформованого пацієнта, відповідальність за здоров’я розподіляється між лікарем та пацієнтом.

Крок другий

Ідемо далі. Які симптоми (відчуття і зміни) ви назвете лікареві, в якій послідовності розвивалися події вашого нездужання? Візьміть тетрадь і ручку. Записуйте. Коротко і зрозуміло. Зі всіма подробицями: коли виникло, які відчуття в якому порядку з’являлися, можливі причини, які провели обстеження, що допомагало та полегшувало, назви та дози таблеток, максимально, що пам’ятаєте. Зробіть фото, відео чи аудіо подій – нападів, порушення дихання, висипки, рани і так далі.

Крок третій

Дізнайтесь заздалегідь правила роботи медичного закладу, розрахуйте потрібну годину на дорогу, запам’ятайте ім’я лікаря (ви ввічлива людина) і прийдіть раніше до початку прийому.

Крок четвертий

Ви очікуєте у кабінеті, певно ви не один, чуєте незадоволені зауваження, коментарі, – не резонуйте, не вбирайте ці емоції. До лікарні приходять хворі люди і вголос кажуть не вони, а їх проблеми, страх, біль, муки. Насправді всі вони гарні та милі.

Шаг п’ятий

Ви в кабінеті лікаря і прийом розпочався. Пам’ятайте, що цей чоловік стільки вчився і постійно удосконалюється тільки для того, щоб зараз допомогти вам. Не підозрюйте його в якихось недобрих намірах. Нав’язати ліки, не лікувати, не дати довідку.

Дозвольте лікаря самому вести розмову в потрібному темпі і напрямку, розпитувати вас із медичними схемами опитування. Не нав’язуйте своє розуміння лікарської допомоги. За довгу історію медицини вироблений певний порядок роботи, збору та аналізу інформації, призначення терапії.

Ще. Від лікаря не залежить фінансування та організація медичної допомоги у країні та вашому місті. Не встановивши таку тривалість прийому і порядок забезпечення ліками. Повірте, йому теж приємніше розповісти про вашу хворобу і чому і як приймати ліки. На жаль, 10-15 хвилин…

Згодна, люди у білих халатах не всі ангели і контакт може не скластися. Краще все ж таки не зваритися і постаратися отримати максимум інформації з вашої зустрічі. У ході бесіди запам’ятайте, що ви не розповіли, позначте у своїй зошиті, щоб додати.

Шаг шостий

Проведено огляд та лікар пояснює діагноз та рекомендації. Записуйте нову вам інформацію, що з’являється під час прийому питання, зауваження.

Шаг сьомий

Ось тут ви ставите питання, уточнюєте незрозуміле. Коли наступний прийом? Без багатослів’я, ві ж не зря підготувались учора.

Як вам така технологія відвідування лікаря, більш продуктивна та ефективна?

На завершення, найцінніше в житті – це здоров’я. Тільки воно дозволить відчувати щастя, досягти реалізації та професіоналізму, створити сім’ю та народити здорових дітей, отримати увагу та дружбу людей, зустріти щасливу спокійну старість. Але бути здоровим – це робота щоденна та копітка. Цінуйте собі, регулярно проводьте тілесний аудит.

Плануйте заздалегідь лікарський прийом з максимальною користю для себе та легкістю для лікаря.